Domowa fit czekolada

Ktoś mógłby pomyśleć po co robić domową czekoladę kiedy na sklepowych półkach jest jej tak dużo i to w różnych wersjach smakowych. A no po to, że ta domowa jest dużo zdrowsza i ma o 90% mniej kalorii. Przygotowując ją w domu wiesz na 100% co się w niej znajduje. Ma prosty skład bo to zaledwie 2-3 składniki w zależności od wersji, bez zbędnych dodatków, emulgatorów czy barwników. 



Nie znam osoby, która nie lubi czekolady, ale wiele z tych osób ogranicza jej spożycie właśnie ze względu na jej kaloryczność czy skład. Ja również zaliczam się do tych osób dlatego szukałam rozwiązania jak w domowych warunkach wyczarować coś równie pysznego a zarazem zdrowszego. Metodą prób i błędów opracowałam takie przepisy. 

Biała czekolada
Składniki:
- 2 łyżki oleju kokosowego
- 3 łyżki mleka w proszku
- ewentualnie słodzidło: miód, ksylitol, syrop klonowy
- ulubione dodatki: orzechy, rodzynki, suszona żurawina, pistacje

Przygotowanie:
Olej kokosowy rozpuszczamy. Dodajemy mleko w proszku i dokładnie mieszamy. Dosładzamy do smaku. Powstałą masę wlewamy do płaskiego naczynia i wsypujemy dodatki, można również przed wylaniem dodatki wmieszać do masy. Wstawiamy do lodówki, aż do zastygnięcia.
Ja swoją czekoladę zrobiłam w formie pralinek, gdyż miałam pod ręką akurat taka silikonową formę. Tutaj stawiamy na dowolność.

















Gorzka czekolada
Składniki:
- 2 łyżki oleju kokosowego
- 2 łyżki gorzkiego kakao
- do smaku miód/syrop klonowy/ksylitol
- ulubione dodatki: orzechy, rodzynki, żurawina

Przygotowanie:
Rozpuścić olej kokosowy, dodać kakao i dokładnie wymieszać. Dosłodzić do smaku, dodać ulubione dodatki. Wylać do formy i odstawić do lodówki, aż do zastygnięcia. 
Tutaj również forma czekolady/ czekoladek jest dowolna. Ja użyłam formy do pralinek.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

RECENZJA KOSMETYKÓW G-SYNERGIE

CZARNA MASKA - SELFIE PROJECT

Hiszpański krem ziemniaczany