Domowe sposoby na przeziębienie

W związku z tym, że dopadło mnie przeziębienie postanowiłam podzielić się z wami moimi domowymi sposobami jak skutecznie z nim walczyć.
Po pierwsze herbatka. Silnie rozgrzewająca i kojąca podrażnione gardło. 



U mnie najlepiej sprawdza się herbata połączona z cytryną, pomarańczą, gożdzikami, cynamonem i sokiem malinowym. Dzisiaj wybrałam owocową z aromatem ciasteczek bożonarodzeniowych. 
Wybór należy do Ciebie. Tak naprawdę sprawdzi się praktycznie każda herbatka. Jeżeli lubisz możesz dodać do niej miód i imbir.



W momencie gdy dopada mnie ból gardła sięgam właśnie po goździki. rozgryzam kilka i żuję przez chwilę. Smak nie należy do najlepszych, lekko szczypie w język, ale da się przeżyć. 
Pewnie zastanawiacie się na czym polega działanie tych małych, suchych kwiatuszków, a mianowicie goździki zawierają bardzo dużo olejków eterycznych, które składają się z eugenolu. Jest środek który ma właściwości silnie odkażające i znieczulające. W momencie rozgryzania goździka substancja ta zostaje uwolniona i rozprzestrzenia się w całej buzi.

Nie od dziś wiadomo, że miód oprócz tego, że jes pyszny ma również właściwości prozdrowotne. Działa antybakteryjne, a na niektóre bakterie działa lepiej niż nie jeden antybiotyk. W połączeniu z cytryną, która również ma wiele dobroczynnych właściwości może zdziałać cuda. 
Przygotowanie tego syropu jest dziecinnie proste. Wystarczy zmieszać łyżeczkę miodu z 2 łyżkami soku z cytryny i rożpuścić tą mieszankę w pół szklanki letniej wody. Syrop najlepiej pić kilka razy dziennie (1-2 łyżeczki)

Korzystając z okazji chiałam was zachęcić  do przeczytania książki pt. "SPEKTRUM LEONIDY". Jest to pierwsza część tej serii w której przyjaźń, miłość i ważące na całym życiu wybory splatają się w teraźniejszość, przeszłość i przyszłość. Ja po pierwszym rozdziałe jestem zafascynowana :) 

A Ty stosujesz domowe sposoby w walce z przeziębieniem? 
Czy raczej idziesz na łatwiznę i sięgasz po preparaty z apteki?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

RECENZJA KOSMETYKÓW G-SYNERGIE

CZARNA MASKA - SELFIE PROJECT

Hiszpański krem ziemniaczany